domingo, 5 de abril de 2009

Consumer Insights: Revealing what is in consumers mind

I prepare this deck because I consider myself a devoted and passionate consumer insights consultant & researcher. I have been working on the market research field for about 13 years, and recently founded Consumer Insights – Desnudando la mente del consumidor, a consumer insights based consultancy. I truly believe in insights. I think that a consumer centered organization fueled by consumer insights is the best solution for business success, and a important input for marketing innovation. I want to share and promote consumer insights vision thorough our professional community!.

My favorite definition of Consumer Insights is "looking where others don't look to find what others can´t find". A consumer insight vision led to deep consumer understanding:
  • Deep understanding of consumers hidden needs and unconscious motivations unconscious (did not confess)
  • Central value or belief relevant to consumer that fuels consumption behavior and motivate purchase.
  • Discover within minds and hearts of consumers.
  • Penetrate consumers mind
In that sense I understand Consumer Insights as a clear understanding of consumer deep & unrevealed behavior, feelings and beliefs for marketing innovation & competitive advantage!

4 comentarios:

  1. Cristina que bueno que tengas un blog de insights,es un tema que me hubiera gustado traten mas en la universidad. Mi nombre es Monica hace unos 6 años me ayudaste con un trabajo de la universidad cuando estabas en Arellano.Tambien ando de blogguer aunque con temas mas informales.Saludos.

    ResponderEliminar
  2. Gracias totales por tu comentario, definitivamente es un orgullo tener una profesional peruana de tu nivel en la blogosfera, se impone un meet de bloggers especializados con temas como insights, psicologia del prosumidor, neuromarketing, marketing sensorial, comunicacion, 2.0, redes sociales. etc.
    Abrazo marketero.

    ResponderEliminar
  3. Patricia Moralesviernes, 10 abril, 2009

    Hola Cristina, soy de México, estudio psicología en la UNAM y estoy interesada en el ámbito en el cual te desarrollas, me gustaría pedirte un pequeño favor y más que nada ayuda. Te mandé un correo con la información, espero contar con tu respuesta. De antemano muchas gracias.

    ResponderEliminar
  4. Cristina,
    Te felicito por tu blog, espero podamos estar en contacto ya que tengo un proyecto de diplomado internacional y me gustaría que cuando llegue el momento pueda ver la posibilidad de que participes como profesora.

    Trade Marketing Chile

    ResponderEliminar